Tematyka
Kształtowanie społeczności odpornej na kryzysy
Na podstawie dostępnych materiałów oraz własnej wiedzy, proszę zaproponować działania na rzecz zwiększenia odporności społeczności w wybranym zakresie, odnosząc się do załączonego arkusza. (Grupa A -Interpersonalne zaufanie, Grupa B - Zaufanie do instytucji, Grupa C - Indywidualna odporność).
Lokalna wspólnota w obliczu kryzysu: rola komunikacji w budowaniu zaufania
Test sprawdzający wiedzę
📄 Opis sytuacji:
Sanepid właśnie poinformował gminę, że w wodociągu zaopatrującym centrum miejscowości wykryto bakterie E. coli. Woda nie nadaje się do spożycia ani kontaktu z żywnością.
Decyzja została przesłana o godzinie 16:15. Macie 2 godziny, aby poinformować mieszkańców i wdrożyć działania komunikacyjne, zanim informacja zacznie rozchodzić się nieformalnie (np. przez Fb, plotki, grupy osiedlowe).📄 Zadanie:
Sztab komunikacji kryzysowej monitoruje i analizuje informacje pojawiające się w przestrzeni publicznej – w szczególności w mediach społecznościowych, na grupach lokalnych oraz forach mieszkańców.
Przed przygotowaniem odpowiedzi, wszystkie komentarze i sygnały od mieszkańców są kategoryzowane według treści i tonu. Dzięki temu możliwe jest szybkie, adekwatne i spersonalizowane reagowanie.1. Każda grupa pracuje z innym zestawem komentarzy tematycznych (5 grup po 3 uczestników)
2. Dla każdego komentarza:
- Napiszcie odpowiedź w imieniu urzędu – profesjonalną, spokojną, zrozumiałą.
- Unikajcie konfrontacji, tłumaczcie fakty, okażcie troskę.
- Uzasadnijcie w 1 zdaniu, dlaczego wybraliście taki ton i treść.
- Napiszcie wypowiedź opanowanego mieszkańca.
Modelowanie stref zagrożeń oddziaływania substancji niebezpiecznych
Zadanie 1 - Skażenie chemiczne
Cysterna przewożąca hydrazynę zderzyła się z innym pojazdem. W wyniku zdarzenia w boku cysterny powstała szczelina o rozmiarach 15 x 55 cm. Otwór ten znalazł się w dolnej części przewróconego zbiornika. Zbiornik o długości ...... m i średnicy ...... m, był wypełniony w:
- Grupa 1: 60%,
- Grupa 2: 50%,
- Grupa 3: 80%.
Do wypadku doszło w Gądkach, na drodze nr S11. Pojazd jechał w kierunku Środy. Było to w dniu …………………………………………. r. około godziny 13:00.
Substancja wyciekała na powierzchnię jezdni (asfalt), tworząc rozlewisko. Scharakteryzuj obszar w miejscu wypadku na podstawie programu Google Earth.
W dniu zdarzenia, określono następujące warunki meteorologiczne:
– Temperatura powietrza: 24 °C,
– Wilgotność bezwzględna 59%,
– Wiatr zachodni, prędkość 4 m/s na wysokości 3m,
– Zachmurzenie: brak,
– Nie ma inwersji temperatury.
Wyznacz zasięg skażenia toksycznego. Porównaj wyniki dla modelu gaussowskiego i modelu gazu ciężkiego.